To, jaki element stanie się upominkiem reklamowym zależy przede wszystkim od tego, jaka jest grupa docelowa takiej reklamy. Wszak zupełnie inne będą wyłacznie dla kobiet, a inne dla mężczyzn. Dlatego też jeśli na przykład takie elementy mają trafić z reklamą do biur czy szkół, to warto zastanowić się na artykułami biurowymi, które zostaną w niebanalny sposób udekorowane reklamą. Tego rodzaju gadżety z pewnością będą miały spore zainteresowanie chociażby dlatego, że są bardzo praktyczne. Zatem nie pozostaje nic innego jak tylko ustalić, jaki rodzaj produktu będzie reprezentował firmę, a także jakie grafiki reklamowe zostaną na nim umieszczone.W związku z tym jako gadżety reklamowe mogą być długopisy, notatniki, czy nawet przenośna pamięć. Tak naprawdę wszystko, co przydaje się w biurze może zostać wykorzystane jako element wspierający kampanię reklamową. Zanim jednak będzie mógł reprezentować firmę musi zostać w odpowiedni sposób przygotowany. To, co znajdzie się na gadżecie uzależnione jest przede wszystkim od tego, jaki to przedmiot. Jak wiadomo długopis ma niewiele miejsca, które można by wykorzystać do nadruku reklamowego. Dlatego też w tym przypadku warto ograniczyć się jedynie do logo firmy lub ewentualnie jednego krótkiego hasła reklamowego.
Co innego, kiedy jako gadżety reklamowe wybierzemy notatnik, kalendarz biurowy czy piórnik. W takiej sytuacji mamy dość sporo miejsca, które można ciekawie wykorzystać. zatem tutaj poza logo firmy może znaleźć się także ciekawa grafika nawiązująca do kampanii promocyjnej i reklamowanego produktu. Nie należy zapominać o hasłach reklamowych, które zawsze są integralną częścią akcji promocyjnej.
Jednym słowem gadżety reklamowe, które da się wykorzystać w pracach biurowych, to zawsze trafiony pomysł jeśli chodzi o skuteczność reklamy. Wszak z takich elementów korzystać będą nie tylko osoby pracujące w biurze i uczniowie w szkole. Z długopisów czy z notatników każdy na co dzień korzysta. Dlatego też w takiej formie reklama może trafić do każdego, niezależnie od wykonywanego zawodu i zainteresowań.